Секрет успішної адаптації дітей до умов дошкільного закладу

Процес адаптації дитини до умов дошкільного закладу досить часто виявляється драматичною подією, що зачіпає всі сфери життєдіяльності малюка. Причини цього зрозумілі: дитина потрапляє в нові соціальні умови, стикається зі змінами. Звичного режиму та способу життя, а головне необхідністю прийняття свого нового соціального статусу.

Отже, слід зауважити: завдання дорослих( одночасно і для родини і для вихователя) всіляко допомагати безболісно пережити всі складності адаптаційного періоду, а саме дорослі мають адаптуватися до малюка.

- пізнати його таким яким він є

- вивчити всі його індивідуальні особливості

- зрозуміти всі «примхи» та прийняти його у свої обійми

Адже не секрет, що далеко не всі вихователі, і помічники вихователів виконують своє найперше завдання:

- пізнати, прийняти душею і закохати в себе маленьку дитину

Портрет новоприбулого

  1. негативні емоції – хмикання, плач, якими він прагне виразити протест при розлуці з батьками
  2. страх – супутник негативних емоцій. Дитина боїться нової обстановки, нових дорослих
  3. гнів
  4. позитивні емоції. Пізнавальна діяльність – вірний «друг» позитивних емоцій. Радість, веселий сміх – головні ліки
  5. соціальні контакти. Навіть найкомунікабельніша дитина в період адаптації може замкнутися. Але з часом «горду самотність» змінює «компромісна контактність». Як тільки малюк налагодить соціальні контакти, всі проблеми адаптаційного періоду підуть на спад
  6. соціальні навички. Під пресом стресу дитина змінюється так, що може втратити майже всі засвоєні раніше навички самообслуговування
  7. адаптуючись до умов організованого колективу малюк раптом «згадує» забуті ним навички, на додачу до них легко засвоює нові
  8. особливості мови. У деяких малят на фоні стресу змінюється мовлення, дитина не прогресує, а регресує. Це наслідок важкої адаптації
  9. сон. Спочатку сон відсутній зовсім, у тиху годину маля нагадує «Вануку-встаньку». У міру звикання з’являється не спокійний сон, який навряд чи можна назвати сном
  10. апетит поганий або відсутній взагалі. Як тільки дитина починає нормально харчуватися, важка адаптація закінчується
  11. рухова активність. Дитина або дуже загальмована або гіперактивна. Однак деякі педагоги плутають гіперактивність з активністю властивою темпераменту.

Методичні рекомендації п/п в період адаптації новоприбулих дітей

П/П забезпечує:

  1. організацію анкетування батьків на етапі надходження дитини в ДНЗ
  2. спостереження вихователя за дитиною в період її адаптації

Для опитування батьків використовуються анкети:

- Чи готова ваша дитина до ДНЗ

- Оцінка типу темпераменту

Вихователі проводять структуроване спостереження за 2 методиками:

- Адаптаційний аркуш

- Спостереження за дитиною

Протокол адаптаційного аркушу, оцінка спостережуваних параметрів

№ п/п Прізвище та ім’я дитини Вік дитини Первинне відвідування ДНЗ Тип темпераменту Рівень адаптації Період адаптації Прочини дезадаптації Рекомендації
2р.4м. 1.09 Холерик Середній Період нестійкого стану Підвищене опікування батьків Емоційне тепло, «куточок розради»
2р.10м. 1.09 Сангвінік Легкий Період відносного пристосування
2р.3м. 1.09 Меланхолік Середній Період нестійкого стану Обмеженість у спілкуванні з іншими дітьми Емоційне тепло, бесіди
2р.3м. 2.09 Флегматик Середній Період нестійкого стану Недостатня проінформованість про ДНЗ та емоційне налаштування Емоційне тепло, надати можливість усамітнитись
2р.3м. 2.09 Меланхолік Важкий Спостерігаються стійкі розлади емоційного стану Обмеженість у спілкуванні з іншими дорослими Емоційне тепло, «куточок розради»
2р.11м. 13.09 Сангвінік Легкий Період відносного пристосування
2р.6м. 3.09 Флегматик Середній Період нестійкого стану Обмеженість у спілкуванні з іншими дітьми Емоційне тепло, принесення домашньої іграшки
2р.9м. 10.09 Флегматик Середній Період нестійкого стану Підвищене опікування батьків Емоційне тепло, «куточок розради»
2р.6м. 9.09 Меланхолік Важкий Спостерігаються стійкі розлади емоційного стану Підвищене опікування батьків Відволікання, ігрові прийоми, емоційне тепло
2р.6м. 8.09 Меланхолік Важкий Спостерігаються стійкі розлади емоційного стану Підвищене опікування батьків Емоційне тепло, «куточок розради»

Кiлькiсть переглядiв: 560

Коментарi