Процес адаптації дитини до умов дошкільного закладу досить часто виявляється драматичною подією, що зачіпає всі сфери життєдіяльності малюка. Причини цього зрозумілі: дитина потрапляє в нові соціальні умови, стикається зі змінами. Звичного режиму та способу життя, а головне необхідністю прийняття свого нового соціального статусу.
Отже, слід зауважити: завдання дорослих( одночасно і для родини і для вихователя) всіляко допомагати безболісно пережити всі складності адаптаційного періоду, а саме дорослі мають адаптуватися до малюка.
- пізнати його таким яким він є
- вивчити всі його індивідуальні особливості
- зрозуміти всі «примхи» та прийняти його у свої обійми
Адже не секрет, що далеко не всі вихователі, і помічники вихователів виконують своє найперше завдання:
- пізнати, прийняти душею і закохати в себе маленьку дитину
Портрет новоприбулого
Методичні рекомендації п/п в період адаптації новоприбулих дітей
П/П забезпечує:
Для опитування батьків використовуються анкети:
- Чи готова ваша дитина до ДНЗ
- Оцінка типу темпераменту
Вихователі проводять структуроване спостереження за 2 методиками:
- Адаптаційний аркуш
- Спостереження за дитиною
Протокол адаптаційного аркушу, оцінка спостережуваних параметрів
№ п/п | Прізвище та ім’я дитини | Вік дитини | Первинне відвідування ДНЗ | Тип темпераменту | Рівень адаптації | Період адаптації | Прочини дезадаптації | Рекомендації |
2р.4м. | 1.09 | Холерик | Середній | Період нестійкого стану | Підвищене опікування батьків | Емоційне тепло, «куточок розради» | ||
2р.10м. | 1.09 | Сангвінік | Легкий | Період відносного пристосування | ||||
2р.3м. | 1.09 | Меланхолік | Середній | Період нестійкого стану | Обмеженість у спілкуванні з іншими дітьми | Емоційне тепло, бесіди | ||
2р.3м. | 2.09 | Флегматик | Середній | Період нестійкого стану | Недостатня проінформованість про ДНЗ та емоційне налаштування | Емоційне тепло, надати можливість усамітнитись | ||
2р.3м. | 2.09 | Меланхолік | Важкий | Спостерігаються стійкі розлади емоційного стану | Обмеженість у спілкуванні з іншими дорослими | Емоційне тепло, «куточок розради» | ||
2р.11м. | 13.09 | Сангвінік | Легкий | Період відносного пристосування | ||||
2р.6м. | 3.09 | Флегматик | Середній | Період нестійкого стану | Обмеженість у спілкуванні з іншими дітьми | Емоційне тепло, принесення домашньої іграшки | ||
2р.9м. | 10.09 | Флегматик | Середній | Період нестійкого стану | Підвищене опікування батьків | Емоційне тепло, «куточок розради» | ||
2р.6м. | 9.09 | Меланхолік | Важкий | Спостерігаються стійкі розлади емоційного стану | Підвищене опікування батьків | Відволікання, ігрові прийоми, емоційне тепло | ||
2р.6м. | 8.09 | Меланхолік | Важкий | Спостерігаються стійкі розлади емоційного стану | Підвищене опікування батьків | Емоційне тепло, «куточок розради» |