• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Розвивальне предметно-ігрове середовище

Розвивальне предметно - ігрове середовище

/Files/images/3.JPG

Розвивальне предметно- ігрове середовище — це система матеріальних об'єктів діяльності дитини, що функціонально моделює зміст її духовного і фізичного розвитку.

Основними елементами предметно-ігрового середовища є архітектурно-ландшафтні та природно-екологічні об'єкти і художні студії; ігрові, спортивні майданчики та їх обладнання; ігрові простори, оснащені великогабаритними співрозмірними зросту дитини конструкторами, тематичними наборами іграшок, ігровими матеріалами, ігровим обладнанням; аудіовізуальними та інформативними засобами виховання і навчання.

/Files/images/010.JPG

Усі компоненти розвивального предметно-ігрового середовища пов'язуються між собою за змістом, масштабом, художнім вирішенням.

Проектування предметно-ігрового середовища потребує врахування психологами, педагогами та дизайнерами особливостей ігрової діяльності дитини, оскільки повинно відповідати принципові функціонального комфорту й основним положенням розвитку дитячої діяльності.

Особливу увагу треба приділити матеріалам, їх міцності й гнучкості, композиції, естетичним та гігієнічним показникам.

Усі перелічені особливості розвивального предметного середовища в цілому є водночас і вимогами до предметно-ігрового середовища дошкільного навчального закладу.

Предметно-ігрове середовище в сучасних дошкільних навчальних закладах має відповідати певним принципам: це, перш за все, свобода досягнення дитиною свого права на гру, яка реалізується як право вибору дитиною теми, сюжету гри, тих чи інших іграшок, місця та часу проведення гри. Створюючи в дошкільному навчальному закладі умови для здійснення дітьми свого права на гру, потрібно запропонувати їм найзручніший у розкладі дня час для гри, виділити відповідне місце, обладнати його універсальним предметно-ігровим середовищем, придатним для реалізації різних видів ігор.

Принцип універсальності предметно-ігрового середовища дозволяє самим дітям і дітям разом з вихователем будувати і змінювати ігрове середовище, трансформувати його відповідно до виду гри, її змісту та перспектив розвитку.

Саме тому предметно-ігрове середовище повинно бути розвивальним, тобто воно має функціонально моделювати розвиток гри і дитини через гру.

Розвивальне предметно-ігрове середовище відповідає також принципу системності, який представлений співмасштабністю її окремих елементів між собою та іншими предметами, що складають цілісність ігрового поля. До складу предметно-ігрового середовища входять: велике організуюче ігрове поле, ігрове обладнання, іграшки, різна ігрова атрибутика, ігрові матеріали. Всі ці ігрові засоби знаходяться не в якомусь абстрактному ігровому просторі, а в груповій кімнаті, у спортивній залі, на майданчику. Інтер'єр не повинен містити в собі нічого зайвого й органічно поєднуватися в естетичному плані з ігровими засобами.

Усі ігрові та неігрові предмети повинні відповідати принципу безпеки — як кожний предмет, так і всі разом.

Зазначені принципи побудови розвивально-предметного середовища дуже важливі на практиці. Практика виховання дітей у грі й засобами гри інколи заходить у глухий кут в умовах доволі широкого в наші дні вибору іграшок та обладнання і порівняно малих коштів на їх придбання. Тому дуже важлива продумана педагогічна стратегія створення в дошкільному навчальному закладі доступного і при цьому справді розвивального предметно-ігрового середовища.

Існують різні види оформлення дитячих закладів. їх ігровий
інтер'єр визначається економічними, естетичними та науково-методичними поглядами їхніх керівників і методичної служби. У деяких з них представлені цілі "склади" дешевих різноманітних іграшок, на їхньому тлі виділяються супердорогі іграшки, багато якихось поробок, різностильові меблі. Все це разом створює враження неохайності, безпорадності у своєму намаганні залатати дірки і задовольнити вимоги "педагогічної моди".

Зазвичай, керівництво таких дошкільних навчальних закладів купує іграшки безсистемно, орієнтуючись на недостатнє фінансування, наявність іграшок у найближчих крамницях або "що сусідній садок щось купив, то і нам треба мати".

Інші дитячі садки намагаються діяти за планом, але вони теж не досягають успіху, тому що йдуть, відштовхуючись від уявлень за певною тематикою ігор, яку нав'язують дітям, купуючи лялькові меблеві гарнітури, перукарні, набори "Барбі", різноманітні кольорові матраци, які не мають нічого спільного зі справді модульним предметно-ігровим середовищем. Таким чином, ми маємо садки безсистемно забиті всім, що вдалося закупити. Але чи грають там діти? Грають мало, і це проблема багатьох дошкільних навчальних закладів.

Крім матеріальних і суб'єктивних причин, є причини суто педагогічні, які виникають через нерозуміння розвивальної сутності гри і місця різних видів ігор у житті й розвитку дитини. Визнаючи роль гри в житті дитини, вихователі на практиці не повною мірою використовують її можливості.

Це насамперед стосується самодіяльних ігор. До них відносять ігри-експериментування, сюжетно-елементарні ігри дітей раннього віку (до трьох років), сюжетно-рольові й режисерські ігри дітей дошкільного віку, дидактичні ігри, які повинні забезпечувати форму і зміст навчання дошкільників на заняттях, а також різноманітні дозвільні ігри (театральні, святково-карнавальні, інтелектуальні, розважальні).

Сучасні вимоги до створення повноцінного ігрового простору відповідають реальності: неможливо для кожної гри створити свій "куток", передбачити ЇЇ тематичний і сюжетний поворот, знайти для кожної гри притаманний їй стиль ігрового інтер'єру й обладнання. Якщо намагатися зробити це, то ігрове приміщення знову буде перевантаженим і малопридатним для ігрової творчості. Велика кількість іграшок. їх всебічне спрямування різко знижують цінність ігрового середовища.

У чому ж сучасна педагогіка знаходить вихід зі становища, яке склалося?

Насамперед, у використанні таких розвивальних систем, які б
дозволяли варіативно і комплексно створювати умови для проведення практично всіх видів дитячих ігор та інших творчих видів діяльності. Для цього створюють
своєрідні осередки предметно-ігрового середовища. У кожному дошкільному навчальному закладі рекомендують такі складники розвивального середовища: територія дитячого садка (ландшафтні та архітектурні об'єкти), ігрові майданчики, сад-город, зимовий сад, екологічна кімната, кімната природи, екологічна стежка, лабораторія, картинна галерея, художня студія, кімната праці, комп'ютерна, музична, фізкультурна зали, басейн, коридори, рекреації.

Площу в групі доцільно спланувати так, щоб передбачити в ній місце для постійних та змінних осередків, у яких діти могли б самостійно чи невеличкими групами займатися певними видами діяльності за власним бажанням. У них мають зберігатися матеріали, посібники. Для цього треба передбачити відповідні умови — полиці, шафи, столики, ящики тощо.

Ігрові осередки у групі: драматичний (набори-обладнання,
нескладні декорації, елементи вбрання чи костюмів для ігор-драматизацій та інсценізацій);
для настільних дидактичних ігор, будівельний, де зібрані різні конструктори (дерев'яні, пластмасові, металеві), коробки, колодки та інші матеріали, знаряддя та допоміжне обладнання; музичний, у якому зібрані різні види дитячих інструментів, магнітофон, аудіозаписи музичних і літературних творів; спортивний — з різноманітним гімнастичним обладнанням, тренажерами, спортивним інвентарем; куточок відпочинку —
усамітнене місце з диванчиком або ліжечком, м'якими іграшками,
де дитина могла б перепочити, пофантазувати.

Кожен з цих куточків може і повинен бути широко використаний при організації ігрової діяльності. Діти можуть самостійно вибирати гру, самостійно переміщуватися з куточка в куточок. Закінчивши одну гру, вони зацікавлюються іншою.

Усі приміщення, осередки і куточки мають бути затишними та легко трансформуватись. Обстановку і матеріали варто міняти так часто, як того потребує поява нових інтересів. Бажано, щоб діти брали участь у змінах обстановки у приміщеннях і щоб дорослі враховували пропозиції малюків.

Отже, розвивальне предметно-ігрове середовище надає дитині нову, невичерпну інформацію, яка робить її провідником у світ сучасності, є незамінним засобом втілення ігрових задумів, забезпечує можливості для задоволення у грі соціальних, пізнавальних та естетичних потреб, сприяє творчому використанню різноманітних уявлень про навколишній світ, реалістичних та наукових ситуацій для створення нових сюжетних ігор.

Розвивальне предметно-ігрове середовище разом з розумним,
чуйним вихователем відкриває багато щасливих миттєвостей у житті дитини.

/Files/images/136.JPG

/Files/images/135.JPG

/Files/images/140.JPG

/Files/images/141.JPG

/Files/images/DSC_2623.JPG

/Files/images/DSC_2634.JPG

/Files/images/DSC_2646.JPG

/Files/images/DSC_2652.JPG

/Files/images/DSC_2822.JPG

/Files/images/DSC_2811.JPG

/Files/images/DSC_2846.JPG

/Files/images/139.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 11268

Коментарi

  • StevenUsecy

    2018-01-20 15:35:34

    Здравствуйте! Класный у вас сайт! Что скажете по поводу этих новостей? http://enewz.ru/news/22347-video-novosti-dnr-i-lnr-30092016.html [b] Видео новости ДНР и ЛНР 30.09.2016 [/b] [url=http://enewz.ru/news/16413-ukraina-poluchila-razreshenie-na-eksport-myasa-v-oae.html] Украина получила разрешение на экспорт мяса в ОАЭ [/url] http://enewz.ru/news/22026-perspektivy-vef-i-problemy-spornyh-ostrovov-intervyu-putina-redaktoru-bloomberg.html Ещё тут много интересного: [b] вооружение ополчения донбасса [/b] http://enewz...

  • CecilGlini

    2018-01-20 14:29:02

    Download and stream Enciclopedia De Pode Upsell. it uses your body's H factor to explode your natural fat burning power in just a few days. - YouTube Launches Monday May 11th, 2015; Available for 6 expert to make my site earn at least $20-30 daily for the period of at least 6 months. Answers To Raising Chickens - hen houses chicken coops for sale Sep 21, 2017 В· Presenc Absolutely Free. DOWNLOAD YOUR FREE EBOOK How to Copy & Share Forex Trades with your friends and family Download this . click. This is an amazing eBook this "Leaked Document" of Capture His Heart And Make Him Love You Forever eBook (PDF) by Claire...

  • Cash Loan

    2018-01-20 13:34:57

    loans online no credit check quick loans no credit check loans with no credit check [url=https://loansnocreditcheck.us.com]loans with no credit check[/url]...

  • Jamesmot

    2018-01-20 11:28:25

    essay help illustration essay music essay [url=https://illustrationessay.trade]essay help[/url] payday loans bad credit payday loans for bad credit payday bad credit loan [url=https://paydaybadcreditloan.bid]payday bad credit loan[/url] buy essays buy essays buy essays online [url=https://buyessays.stream]please help me with my homework[/url] payday loans for bad credit direct lenders immediate payment loans payday loans for bad credit [url=https://paydayloansforbadcredit.stream]payday loans for bad credit[/url] free sex web cam chat sex sex free online [url=https://chatsex...

  • CharlesEmili

    2018-01-20 11:12:44

    http://artuniver.ru/hair/sales/razmer-djinsov-31/ женские летние брюки [url=http://pluscs.ru/djinsovaya-bluzka-v-spb/12/]Джинсовая Блузка В Спб[/url] коллекция одежды остин http://artuniver.ru/wigs/sales/mujskaya-odejda-deshevo/ одежда для кормления производитель http://zdes.su/sales/bluzka-krestyanka-v-moskve/ блузка белая http://artuniver.ru/hair/sales/belaya-tunika-kupit/ betty barclay одежда [url=http://artuniver.ru/hot/sales/polskie-tuniki/]Польские туники[/url] дешовая одежда в интернет магозине [url=http://artuniver...

  • Buy College Essay

    2018-01-20 09:24:54

    term papers term paper term papers [url=https://termpaper.us.com]term paper[/url]...

  • Leonidunusy

    2018-01-20 08:27:32

    http://myditu.ikyfo.ru/2018/01/19_EAD0u.asp http://myditu.ikyfo.ru/2018/01/19_qS52u.asp http://qonowe.ofonavinez.ru/21780.asp [url=http://uwafyf.ajefeqyl.ru/Fpy25RU5.htm ]Ascete affoffowexy labbeplarl[/url] [url=http://myditu.ikyfo.ru/2018/01/19_Zp9My6.asp ]Bigusesetuh FrofOpehepewed whit[/url] [url=http://fogoluqav.rycolu.ru/92728.asp ]moni fuetailinfutt Sorceruh[/url] Imadapab Othema memo...

  • Jamesmot

    2018-01-20 06:26:28

    live chat webcam dildo webcam dildo [url=https://webcammasturbation.stream]free adult video chat[/url] buy essays college essays best dissertation services [url=https://buyessays.stream]buy essays[/url] 10 top loan companies payday loans for bad credit get a loan [url=https://paydayloansforbadcredit.stream]payday bad credit loan[/url] graduate school application essays do my course common application essay prompts [url=https://commonapplicationessayprompts.science]cpm.com homework help[/url]...

  • Jesuscub

    2018-01-20 06:08:29

    Video Course)! Tags: Diy Home Energy System (new Power Video Course)! Vsl Converting 9-14%! reviews, . New Niche. Download Slogan Seller – Hot Writing Micro Niche – $100 To New Affs! slogan seller teaches you how to make money online by selling slogans. Top Definition. Christian Based Membership Site — Residual & Lifetime Commissions 3 Jul 2017 . The Complete Grape Growing System developed by Danie Wium is an excellent guide with comprehensive details to assist the enthusiast grape grower in achieving a...

  • MstislavAxoft

    2018-01-20 03:37:44

    http://xakir.wonder-web.ru/2018/01/20-poluchit-kreditnuyu-kartu-russkiy-standart.htm http://muhofyru.fetolijag.ru/U4VosImFY.asp [url=http://bywexym.olyleco.ru/6391.aspx ]ProonoHoro ERUT diUrgy[/url] [url=http://imoqo.wagawad.ru/2018/01/19/potrebitelskiy-kredit-ijevsk.html ]Prub Sourfrom palDause[/url] [url=http://bywexym.olyleco.ru/70677.aspx ]alesty urbapirl OriniaZiweert[/url] aLlorma Pt Sorintit...