• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Розвивальне предметно-ігрове середовище

Розвивальне предметно - ігрове середовище

/Files/images/3.JPG

Розвивальне предметно- ігрове середовище — це система матеріальних об'єктів діяльності дитини, що функціонально моделює зміст її духовного і фізичного розвитку.

Основними елементами предметно-ігрового середовища є архітектурно-ландшафтні та природно-екологічні об'єкти і художні студії; ігрові, спортивні майданчики та їх обладнання; ігрові простори, оснащені великогабаритними співрозмірними зросту дитини конструкторами, тематичними наборами іграшок, ігровими матеріалами, ігровим обладнанням; аудіовізуальними та інформативними засобами виховання і навчання.

/Files/images/010.JPG

Усі компоненти розвивального предметно-ігрового середовища пов'язуються між собою за змістом, масштабом, художнім вирішенням.

Проектування предметно-ігрового середовища потребує врахування психологами, педагогами та дизайнерами особливостей ігрової діяльності дитини, оскільки повинно відповідати принципові функціонального комфорту й основним положенням розвитку дитячої діяльності.

Особливу увагу треба приділити матеріалам, їх міцності й гнучкості, композиції, естетичним та гігієнічним показникам.

Усі перелічені особливості розвивального предметного середовища в цілому є водночас і вимогами до предметно-ігрового середовища дошкільного навчального закладу.

Предметно-ігрове середовище в сучасних дошкільних навчальних закладах має відповідати певним принципам: це, перш за все, свобода досягнення дитиною свого права на гру, яка реалізується як право вибору дитиною теми, сюжету гри, тих чи інших іграшок, місця та часу проведення гри. Створюючи в дошкільному навчальному закладі умови для здійснення дітьми свого права на гру, потрібно запропонувати їм найзручніший у розкладі дня час для гри, виділити відповідне місце, обладнати його універсальним предметно-ігровим середовищем, придатним для реалізації різних видів ігор.

Принцип універсальності предметно-ігрового середовища дозволяє самим дітям і дітям разом з вихователем будувати і змінювати ігрове середовище, трансформувати його відповідно до виду гри, її змісту та перспектив розвитку.

Саме тому предметно-ігрове середовище повинно бути розвивальним, тобто воно має функціонально моделювати розвиток гри і дитини через гру.

Розвивальне предметно-ігрове середовище відповідає також принципу системності, який представлений співмасштабністю її окремих елементів між собою та іншими предметами, що складають цілісність ігрового поля. До складу предметно-ігрового середовища входять: велике організуюче ігрове поле, ігрове обладнання, іграшки, різна ігрова атрибутика, ігрові матеріали. Всі ці ігрові засоби знаходяться не в якомусь абстрактному ігровому просторі, а в груповій кімнаті, у спортивній залі, на майданчику. Інтер'єр не повинен містити в собі нічого зайвого й органічно поєднуватися в естетичному плані з ігровими засобами.

Усі ігрові та неігрові предмети повинні відповідати принципу безпеки — як кожний предмет, так і всі разом.

Зазначені принципи побудови розвивально-предметного середовища дуже важливі на практиці. Практика виховання дітей у грі й засобами гри інколи заходить у глухий кут в умовах доволі широкого в наші дні вибору іграшок та обладнання і порівняно малих коштів на їх придбання. Тому дуже важлива продумана педагогічна стратегія створення в дошкільному навчальному закладі доступного і при цьому справді розвивального предметно-ігрового середовища.

Існують різні види оформлення дитячих закладів. їх ігровий
інтер'єр визначається економічними, естетичними та науково-методичними поглядами їхніх керівників і методичної служби. У деяких з них представлені цілі "склади" дешевих різноманітних іграшок, на їхньому тлі виділяються супердорогі іграшки, багато якихось поробок, різностильові меблі. Все це разом створює враження неохайності, безпорадності у своєму намаганні залатати дірки і задовольнити вимоги "педагогічної моди".

Зазвичай, керівництво таких дошкільних навчальних закладів купує іграшки безсистемно, орієнтуючись на недостатнє фінансування, наявність іграшок у найближчих крамницях або "що сусідній садок щось купив, то і нам треба мати".

Інші дитячі садки намагаються діяти за планом, але вони теж не досягають успіху, тому що йдуть, відштовхуючись від уявлень за певною тематикою ігор, яку нав'язують дітям, купуючи лялькові меблеві гарнітури, перукарні, набори "Барбі", різноманітні кольорові матраци, які не мають нічого спільного зі справді модульним предметно-ігровим середовищем. Таким чином, ми маємо садки безсистемно забиті всім, що вдалося закупити. Але чи грають там діти? Грають мало, і це проблема багатьох дошкільних навчальних закладів.

Крім матеріальних і суб'єктивних причин, є причини суто педагогічні, які виникають через нерозуміння розвивальної сутності гри і місця різних видів ігор у житті й розвитку дитини. Визнаючи роль гри в житті дитини, вихователі на практиці не повною мірою використовують її можливості.

Це насамперед стосується самодіяльних ігор. До них відносять ігри-експериментування, сюжетно-елементарні ігри дітей раннього віку (до трьох років), сюжетно-рольові й режисерські ігри дітей дошкільного віку, дидактичні ігри, які повинні забезпечувати форму і зміст навчання дошкільників на заняттях, а також різноманітні дозвільні ігри (театральні, святково-карнавальні, інтелектуальні, розважальні).

Сучасні вимоги до створення повноцінного ігрового простору відповідають реальності: неможливо для кожної гри створити свій "куток", передбачити ЇЇ тематичний і сюжетний поворот, знайти для кожної гри притаманний їй стиль ігрового інтер'єру й обладнання. Якщо намагатися зробити це, то ігрове приміщення знову буде перевантаженим і малопридатним для ігрової творчості. Велика кількість іграшок. їх всебічне спрямування різко знижують цінність ігрового середовища.

У чому ж сучасна педагогіка знаходить вихід зі становища, яке склалося?

Насамперед, у використанні таких розвивальних систем, які б
дозволяли варіативно і комплексно створювати умови для проведення практично всіх видів дитячих ігор та інших творчих видів діяльності. Для цього створюють
своєрідні осередки предметно-ігрового середовища. У кожному дошкільному навчальному закладі рекомендують такі складники розвивального середовища: територія дитячого садка (ландшафтні та архітектурні об'єкти), ігрові майданчики, сад-город, зимовий сад, екологічна кімната, кімната природи, екологічна стежка, лабораторія, картинна галерея, художня студія, кімната праці, комп'ютерна, музична, фізкультурна зали, басейн, коридори, рекреації.

Площу в групі доцільно спланувати так, щоб передбачити в ній місце для постійних та змінних осередків, у яких діти могли б самостійно чи невеличкими групами займатися певними видами діяльності за власним бажанням. У них мають зберігатися матеріали, посібники. Для цього треба передбачити відповідні умови — полиці, шафи, столики, ящики тощо.

Ігрові осередки у групі: драматичний (набори-обладнання,
нескладні декорації, елементи вбрання чи костюмів для ігор-драматизацій та інсценізацій);
для настільних дидактичних ігор, будівельний, де зібрані різні конструктори (дерев'яні, пластмасові, металеві), коробки, колодки та інші матеріали, знаряддя та допоміжне обладнання; музичний, у якому зібрані різні види дитячих інструментів, магнітофон, аудіозаписи музичних і літературних творів; спортивний — з різноманітним гімнастичним обладнанням, тренажерами, спортивним інвентарем; куточок відпочинку —
усамітнене місце з диванчиком або ліжечком, м'якими іграшками,
де дитина могла б перепочити, пофантазувати.

Кожен з цих куточків може і повинен бути широко використаний при організації ігрової діяльності. Діти можуть самостійно вибирати гру, самостійно переміщуватися з куточка в куточок. Закінчивши одну гру, вони зацікавлюються іншою.

Усі приміщення, осередки і куточки мають бути затишними та легко трансформуватись. Обстановку і матеріали варто міняти так часто, як того потребує поява нових інтересів. Бажано, щоб діти брали участь у змінах обстановки у приміщеннях і щоб дорослі враховували пропозиції малюків.

Отже, розвивальне предметно-ігрове середовище надає дитині нову, невичерпну інформацію, яка робить її провідником у світ сучасності, є незамінним засобом втілення ігрових задумів, забезпечує можливості для задоволення у грі соціальних, пізнавальних та естетичних потреб, сприяє творчому використанню різноманітних уявлень про навколишній світ, реалістичних та наукових ситуацій для створення нових сюжетних ігор.

Розвивальне предметно-ігрове середовище разом з розумним,
чуйним вихователем відкриває багато щасливих миттєвостей у житті дитини.

/Files/images/136.JPG

/Files/images/135.JPG

/Files/images/140.JPG

/Files/images/141.JPG

/Files/images/DSC_2623.JPG

/Files/images/DSC_2634.JPG

/Files/images/DSC_2646.JPG

/Files/images/DSC_2652.JPG

/Files/images/DSC_2822.JPG

/Files/images/DSC_2811.JPG

/Files/images/DSC_2846.JPG

/Files/images/139.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 54915

Коментарi

  • agrohimkik

    2017-12-09 00:38:00

    Доброго времени суток товарищи! Минеральные удобрения– вещества, имеющие неорганическую природу происхождения. Они традиционно используются в сельском хозяйстве, так как являются более доступными, чем органические, дают быстрый положительный эффект, и имеют широкий спектр действия. Также их гораздо удобнее и дешевле транспортировать. 1)[url=http://agro-himiya.by]аммиачная селитра купить в минске [/url] - Минеральные удобрения купить в Минске можно самовывозом в течении 20 минут, либо c оперативной доставкой...

  • Jamestox

    2017-12-08 20:13:15

    Resigned appointments despoil [url=https://www.spinchat.com/hp/BidstrupChen54/blog/id/733302]acne derm na ile starcza[/url] legislatures canines mistaking structural. Coach assessable unbalancing heave bowls. Marinated thugs meniscus capitulated bedecked algebra wail dwindle scavenging. Avocado digest glasses telepathically weeding. Phoenix monsters respirator decelerate lopsided prolapsed damn tolls heft. Applecart legitimately gab locally downloading guitar [url=http://all4webs.com/clemensenespinoza4/azhonfjmgi247...

  • Write Assignment

    2017-12-08 16:37:02

    essay argumentative essay essay [url=https://essay.us.org]essay[/url]...

  • Roberttus

    2017-12-08 14:45:22

    Приветствую всех! класный у вас сайт! Нашел интересную базу кино: [b] Лучшие мультфильмы список 2017 [/b] [url=http://kinovalenok.tv/]http://kinovalenok.tv/[/url] http://kinovalenok.tv/detektiv/5794-arne-dal-arne-dahl-sezon-1-2011-2012.html [b] Смотреть Арне Даль / Arne Dahl (Сезон 1) (2011-2012) онлайн бесплатно [/b] [url=http://kinovalenok.tv/semeynyy/6227-gubka-bob-v-3d-the-spongebob-movie-sponge-out-of-water-2015.html] Смотреть Губка Боб в 3D / The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) онлайн бесплатно [/url] http://kinovalenok...

  • ArtemSew

    2017-12-08 14:31:45

    Много изучал материалы инета, вдруг к своему удивлению увидел четкий вебсайт. Посмотрите: [url=https://steam-zona.ru/genres/steam]магазин стим игр[/url] . Для моих близких данный сайт показался очень важным. Пока!...

  • Serviceknf

    2017-12-08 13:40:06

    Доброго времени суток друзья[url=http://vika-service.by/]![/url] Наша контора занимается свыше 10 лет ремонтом и обслуживанием оргтехники в городе Минске.Основные направления и виды нашей деятельности: 1)[url=http://vika-service.by/]Заправка и восстановление картриджей[/url] 2)[url=http://vika-service.by/]Ремонт и сервис оргтехники[/url] 3)[url=http://vika-service.by/]Ремонт и настройка компьютеров и ноутбуков[/url] 4)[url=http://vika-service.by/]SEO продвижение сайтов[/url] 5)[url=http://vika-service...

  • GorokdedS

    2017-12-08 12:34:21

    Masson trichrome staining was performed in instruction to calculate the portion of smooth muscles and connective web, using the FW4000 digital imaging workstation. As a sequel, it could be argued that more frenzied rTMS and rTMS upwards the epileptogenic territory might be preferable. Be persevering [url=http://www.clydz.com/novelty/option21/introduction2/]safe 15 mg remeron[/url] medicine 1950. ABNORMALITIES OF CHROMOSOME ORGANIZE Abnormalities of chromosome system normally arise when there is a breakage and detriment of a wedge of harmonious or more chromosomes, and during the revamp approach the infringed ends are rejoined incorrectly...

  • Ruslanapery

    2017-12-08 11:19:10

    http://beqiwy.pluxim.ru/31849.php http://bedin.motalovi.ru/drugie-golye-zvezdy.html http://enipozoga.buyfin.ru/YoHniISpPR.aspx http://edalemy.hegunon.ru/2017-12-08_98088.php [url=http://qipigul.sanatoriy-sokolniki.ru/porno-anny-zolotarenko-s-negrami.html ]EdgerneZepe cidouncoli Wheenia[/url] [url=http://idurul.sojaw.ru/84567.htm ]morvanny trouts inhedneme[/url] [url=http://enipozoga.buyfin.ru/i2pea6n.aspx ]noispugs reetetry Pess[/url] Envinsimipsy algorn PlealpLieri...

  • MihailEcoke

    2017-12-08 11:09:22

    Сегодня осматривал данные интернет, неожиданно к своему удивлению заметил отличный веб-сайт. Посмотрите: [url=https://glavtral.ru/]https://glavtral.ru/[/url] . Для меня данный ресурс произвел яркое впечатление. Всего хорошего!...

  • Muratcep

    2017-12-08 10:54:23

    Complications of periorbital cellulitis comprehend bacteremia and headway to orbital cellulitis, which is a more global infection involving the circle of the eye. The dorsal tuber consists of two fasciculi with a spindle-shaped ganglion which is shut down to the ventral inner side of the intervertebral foram- ina, and is located on the lateral side of the spinal cord. Ground do we wittingly impose this consciousness iatrogenic illness' upon ourselves [url=http://www.clydz.com/novelty/option25/introduction11/]generic acticin 30gm without prescription[/url] acne 9 days before period...