• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Розвивальне предметно-ігрове середовище

Розвивальне предметно - ігрове середовище

/Files/images/3.JPG

Розвивальне предметно- ігрове середовище — це система матеріальних об'єктів діяльності дитини, що функціонально моделює зміст її духовного і фізичного розвитку.

Основними елементами предметно-ігрового середовища є архітектурно-ландшафтні та природно-екологічні об'єкти і художні студії; ігрові, спортивні майданчики та їх обладнання; ігрові простори, оснащені великогабаритними співрозмірними зросту дитини конструкторами, тематичними наборами іграшок, ігровими матеріалами, ігровим обладнанням; аудіовізуальними та інформативними засобами виховання і навчання.

/Files/images/010.JPG

Усі компоненти розвивального предметно-ігрового середовища пов'язуються між собою за змістом, масштабом, художнім вирішенням.

Проектування предметно-ігрового середовища потребує врахування психологами, педагогами та дизайнерами особливостей ігрової діяльності дитини, оскільки повинно відповідати принципові функціонального комфорту й основним положенням розвитку дитячої діяльності.

Особливу увагу треба приділити матеріалам, їх міцності й гнучкості, композиції, естетичним та гігієнічним показникам.

Усі перелічені особливості розвивального предметного середовища в цілому є водночас і вимогами до предметно-ігрового середовища дошкільного навчального закладу.

Предметно-ігрове середовище в сучасних дошкільних навчальних закладах має відповідати певним принципам: це, перш за все, свобода досягнення дитиною свого права на гру, яка реалізується як право вибору дитиною теми, сюжету гри, тих чи інших іграшок, місця та часу проведення гри. Створюючи в дошкільному навчальному закладі умови для здійснення дітьми свого права на гру, потрібно запропонувати їм найзручніший у розкладі дня час для гри, виділити відповідне місце, обладнати його універсальним предметно-ігровим середовищем, придатним для реалізації різних видів ігор.

Принцип універсальності предметно-ігрового середовища дозволяє самим дітям і дітям разом з вихователем будувати і змінювати ігрове середовище, трансформувати його відповідно до виду гри, її змісту та перспектив розвитку.

Саме тому предметно-ігрове середовище повинно бути розвивальним, тобто воно має функціонально моделювати розвиток гри і дитини через гру.

Розвивальне предметно-ігрове середовище відповідає також принципу системності, який представлений співмасштабністю її окремих елементів між собою та іншими предметами, що складають цілісність ігрового поля. До складу предметно-ігрового середовища входять: велике організуюче ігрове поле, ігрове обладнання, іграшки, різна ігрова атрибутика, ігрові матеріали. Всі ці ігрові засоби знаходяться не в якомусь абстрактному ігровому просторі, а в груповій кімнаті, у спортивній залі, на майданчику. Інтер'єр не повинен містити в собі нічого зайвого й органічно поєднуватися в естетичному плані з ігровими засобами.

Усі ігрові та неігрові предмети повинні відповідати принципу безпеки — як кожний предмет, так і всі разом.

Зазначені принципи побудови розвивально-предметного середовища дуже важливі на практиці. Практика виховання дітей у грі й засобами гри інколи заходить у глухий кут в умовах доволі широкого в наші дні вибору іграшок та обладнання і порівняно малих коштів на їх придбання. Тому дуже важлива продумана педагогічна стратегія створення в дошкільному навчальному закладі доступного і при цьому справді розвивального предметно-ігрового середовища.

Існують різні види оформлення дитячих закладів. їх ігровий
інтер'єр визначається економічними, естетичними та науково-методичними поглядами їхніх керівників і методичної служби. У деяких з них представлені цілі "склади" дешевих різноманітних іграшок, на їхньому тлі виділяються супердорогі іграшки, багато якихось поробок, різностильові меблі. Все це разом створює враження неохайності, безпорадності у своєму намаганні залатати дірки і задовольнити вимоги "педагогічної моди".

Зазвичай, керівництво таких дошкільних навчальних закладів купує іграшки безсистемно, орієнтуючись на недостатнє фінансування, наявність іграшок у найближчих крамницях або "що сусідній садок щось купив, то і нам треба мати".

Інші дитячі садки намагаються діяти за планом, але вони теж не досягають успіху, тому що йдуть, відштовхуючись від уявлень за певною тематикою ігор, яку нав'язують дітям, купуючи лялькові меблеві гарнітури, перукарні, набори "Барбі", різноманітні кольорові матраци, які не мають нічого спільного зі справді модульним предметно-ігровим середовищем. Таким чином, ми маємо садки безсистемно забиті всім, що вдалося закупити. Але чи грають там діти? Грають мало, і це проблема багатьох дошкільних навчальних закладів.

Крім матеріальних і суб'єктивних причин, є причини суто педагогічні, які виникають через нерозуміння розвивальної сутності гри і місця різних видів ігор у житті й розвитку дитини. Визнаючи роль гри в житті дитини, вихователі на практиці не повною мірою використовують її можливості.

Це насамперед стосується самодіяльних ігор. До них відносять ігри-експериментування, сюжетно-елементарні ігри дітей раннього віку (до трьох років), сюжетно-рольові й режисерські ігри дітей дошкільного віку, дидактичні ігри, які повинні забезпечувати форму і зміст навчання дошкільників на заняттях, а також різноманітні дозвільні ігри (театральні, святково-карнавальні, інтелектуальні, розважальні).

Сучасні вимоги до створення повноцінного ігрового простору відповідають реальності: неможливо для кожної гри створити свій "куток", передбачити ЇЇ тематичний і сюжетний поворот, знайти для кожної гри притаманний їй стиль ігрового інтер'єру й обладнання. Якщо намагатися зробити це, то ігрове приміщення знову буде перевантаженим і малопридатним для ігрової творчості. Велика кількість іграшок. їх всебічне спрямування різко знижують цінність ігрового середовища.

У чому ж сучасна педагогіка знаходить вихід зі становища, яке склалося?

Насамперед, у використанні таких розвивальних систем, які б
дозволяли варіативно і комплексно створювати умови для проведення практично всіх видів дитячих ігор та інших творчих видів діяльності. Для цього створюють
своєрідні осередки предметно-ігрового середовища. У кожному дошкільному навчальному закладі рекомендують такі складники розвивального середовища: територія дитячого садка (ландшафтні та архітектурні об'єкти), ігрові майданчики, сад-город, зимовий сад, екологічна кімната, кімната природи, екологічна стежка, лабораторія, картинна галерея, художня студія, кімната праці, комп'ютерна, музична, фізкультурна зали, басейн, коридори, рекреації.

Площу в групі доцільно спланувати так, щоб передбачити в ній місце для постійних та змінних осередків, у яких діти могли б самостійно чи невеличкими групами займатися певними видами діяльності за власним бажанням. У них мають зберігатися матеріали, посібники. Для цього треба передбачити відповідні умови — полиці, шафи, столики, ящики тощо.

Ігрові осередки у групі: драматичний (набори-обладнання,
нескладні декорації, елементи вбрання чи костюмів для ігор-драматизацій та інсценізацій);
для настільних дидактичних ігор, будівельний, де зібрані різні конструктори (дерев'яні, пластмасові, металеві), коробки, колодки та інші матеріали, знаряддя та допоміжне обладнання; музичний, у якому зібрані різні види дитячих інструментів, магнітофон, аудіозаписи музичних і літературних творів; спортивний — з різноманітним гімнастичним обладнанням, тренажерами, спортивним інвентарем; куточок відпочинку —
усамітнене місце з диванчиком або ліжечком, м'якими іграшками,
де дитина могла б перепочити, пофантазувати.

Кожен з цих куточків може і повинен бути широко використаний при організації ігрової діяльності. Діти можуть самостійно вибирати гру, самостійно переміщуватися з куточка в куточок. Закінчивши одну гру, вони зацікавлюються іншою.

Усі приміщення, осередки і куточки мають бути затишними та легко трансформуватись. Обстановку і матеріали варто міняти так часто, як того потребує поява нових інтересів. Бажано, щоб діти брали участь у змінах обстановки у приміщеннях і щоб дорослі враховували пропозиції малюків.

Отже, розвивальне предметно-ігрове середовище надає дитині нову, невичерпну інформацію, яка робить її провідником у світ сучасності, є незамінним засобом втілення ігрових задумів, забезпечує можливості для задоволення у грі соціальних, пізнавальних та естетичних потреб, сприяє творчому використанню різноманітних уявлень про навколишній світ, реалістичних та наукових ситуацій для створення нових сюжетних ігор.

Розвивальне предметно-ігрове середовище разом з розумним,
чуйним вихователем відкриває багато щасливих миттєвостей у житті дитини.

/Files/images/136.JPG

/Files/images/135.JPG

/Files/images/140.JPG

/Files/images/141.JPG

/Files/images/DSC_2623.JPG

/Files/images/DSC_2634.JPG

/Files/images/DSC_2646.JPG

/Files/images/DSC_2652.JPG

/Files/images/DSC_2822.JPG

/Files/images/DSC_2811.JPG

/Files/images/DSC_2846.JPG

/Files/images/139.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 11270

Коментарi

  • ErnestPed

    2017-03-03 17:05:14

    Исправление бытовой техники – несогласие хлопотное. Иногда кажется, какой справиться с ним сможет токмо мастер. Однако некоторые поломки круглый дозволено устранить и самостоятельно. К примеру, лужа перед холодильником может означать, что нуждаться простой прочистить дренажную систему. Причем справлять это рядом силу даже не крепко опытной хозяйке. Другое сделка – серьезные проблемы. Как определить, стоит ли возбуждать специалиста иначе дозволительно справиться своими силами? [url=http://dokaholod...

  • ElenaUnito

    2017-03-03 15:45:26

    Приветствую Предлагаю вам новую коллекцию платьев 2017 года Мы шьем сарафаны ручной работы всех размеров. Более подробно можно узнать [url=https://vk.com/club141523384]тут[/url]...

  • Uzrmhxs0

    2017-03-03 15:09:56

    [url=http://sadistiv.pl/kocyk-minky/]http://sadistiv.pl/kocyk-minky/[/url] I've fixed on within the plans in place of UT Austin which abide by with Legislature Price 11, the Campus Transport laws with the intention of adopts cause Aug. After you transpire completing the article, a Village dweller remarks the strengthening Wizards involving Ivory Structure.  ...

  • Blululvachfag

    2017-03-03 11:17:06

    [url=http://mainadvice.ru/ograblenie-kazino-zakadroviy-perevod/]ограбление казино закадровый перевод[/url] [url=http://mainadvice.ru/skachat-kazino-vulkan-besplatno/]скачать казино вулкан бесплатно[/url] [url=http://mainadvice.ru/igrovie-avtomati-na-dengi-dlya-android-skachat/]игровые автоматы на деньги для андроид скачать[/url] [url=http://mainadvice.ru/skachat-kazino-evrogrand/]скачать казино еврогранд[/url] [url=http://mainadvice.ru/kazino-royal-uzel-lyubvi/]казино рояль узел любви[/url] [url=http://mainadvice...

  • tib

    2017-03-03 10:32:26

    album de la viermi de porc catelus 2 luni viermi care fac viermi boala pisica viermi simptome la un copil de 7 ani tratate pentru cДѓi de atac viermi populare un remediu pentru viermi Vermoxum comentarii specii de paraziИ›i Г®n intestin ГЋn cazul Г®n care o pisica are viermi sunt periculoase injecИ›ii cu viermi la porci medicul verifica dacДѓ aveИ›i viermi Tratamentul de viermi Г®n ficat prin prevenirea vierme pentru copii medicamente pentru viermi Г®n vaci viermi cum sДѓ le eliminaИ›i care poate fi o durere atunci cГўnd viermii au cum sДѓ obИ›ineИ›i viermi Г®ntr-un copil de 2 ani [url=http://i8561hwf...

  • Alisatoge

    2017-03-03 09:27:46

    #AmberWizard JEWELRY natural #BALTIC #AMBER Round #Earrings Cats for Catlovers You are Welcome in my Baltic Amber exhibition #AmberWizard! http://www.amberwizard.eu [url=https://www.etsy.com/listing/510115699/cat-100-natural-baltic-amber-yellow?ref=shop_home_active_7]Cat AMBER Earrings Round Yellow AMBER beads[/url] Gift, present, Amber Catlovers Cats jewelry Earrings [url=https://www.etsy.com/listing/510115699/cat-100-natural-baltic-amber-yellow?ref=shop_home_active_7][img]http://www.amberwizard...

  • Bransonvor

    2017-03-03 08:33:44

    [url=http://alturl.com/976bi]paypal money adder indir[/url] [url=http://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1uShGlOgsM-LzWx3dHqYqamWxHzY]gta 5 online money generator[/url] [url=http://apps.pspvideoguide.com/gta-5-money-adder/easy-money-in-gta-5-online-after-patch]easy money in gta 5 online after patch[/url] [url=http://apps.pspvideoguide.com/gta-5-money-adder/gta-5-money-prices]gta 5 money prices[/url] [url=http://apps.pspvideoguide.com/gta-5-money-adder/gta-5-assassination-money-making]gta 5 assassination money making[/url] [url=http://apps...

  • Jamesten

    2017-03-03 07:18:13

    Для этого Вам необходимо будет зарегистрироваться на нашем сайте, после чего Вы сможете приступить к публикации своего объявления в нужной Вам подкатегории. Например, некоторые люди очень любят повозиться в земле, на своем загородном участке, другие занимаются выращиванием комнатных растений, а кому-то интересно заботиться о своих домашних питомцах, коих может быть очень много. С нами найти работу в Киеве не составит никакого труда, поскольку учитывая растущую аудиторию нашего сайта, а также вездесущность интернета, людям проще найти друг друга, заведомо зная о том, где они могут это сделать...

  • PrivatProxyBug

    2017-03-03 06:14:11

    Стабильные прокси IPv6, IPv4 & Socks5 - http://WinGate.Me...

  • Rebedaurl

    2017-03-03 05:57:00

    Sildenafil affects the response Sildenafil is the main component of Intagra [url=http://100mgintagra.iwopop.com/]pills Intagra 100mg buy cheap[/url] to sexual stimulation. It acts by enhancing smooth muscle relaxation using nitric oxide, a chemical that is normally released in response to sexual stimulation. This smooth muscle relaxation allows increased blood flow into certain areas of the penis, which leads to an erection. Sildenafil is applied Sildenafil is the main component of Intagra [url=http://intagra100...