• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Розвивальне предметно-ігрове середовище

Розвивальне предметно - ігрове середовище

/Files/images/3.JPG

Розвивальне предметно- ігрове середовище — це система матеріальних об'єктів діяльності дитини, що функціонально моделює зміст її духовного і фізичного розвитку.

Основними елементами предметно-ігрового середовища є архітектурно-ландшафтні та природно-екологічні об'єкти і художні студії; ігрові, спортивні майданчики та їх обладнання; ігрові простори, оснащені великогабаритними співрозмірними зросту дитини конструкторами, тематичними наборами іграшок, ігровими матеріалами, ігровим обладнанням; аудіовізуальними та інформативними засобами виховання і навчання.

/Files/images/010.JPG

Усі компоненти розвивального предметно-ігрового середовища пов'язуються між собою за змістом, масштабом, художнім вирішенням.

Проектування предметно-ігрового середовища потребує врахування психологами, педагогами та дизайнерами особливостей ігрової діяльності дитини, оскільки повинно відповідати принципові функціонального комфорту й основним положенням розвитку дитячої діяльності.

Особливу увагу треба приділити матеріалам, їх міцності й гнучкості, композиції, естетичним та гігієнічним показникам.

Усі перелічені особливості розвивального предметного середовища в цілому є водночас і вимогами до предметно-ігрового середовища дошкільного навчального закладу.

Предметно-ігрове середовище в сучасних дошкільних навчальних закладах має відповідати певним принципам: це, перш за все, свобода досягнення дитиною свого права на гру, яка реалізується як право вибору дитиною теми, сюжету гри, тих чи інших іграшок, місця та часу проведення гри. Створюючи в дошкільному навчальному закладі умови для здійснення дітьми свого права на гру, потрібно запропонувати їм найзручніший у розкладі дня час для гри, виділити відповідне місце, обладнати його універсальним предметно-ігровим середовищем, придатним для реалізації різних видів ігор.

Принцип універсальності предметно-ігрового середовища дозволяє самим дітям і дітям разом з вихователем будувати і змінювати ігрове середовище, трансформувати його відповідно до виду гри, її змісту та перспектив розвитку.

Саме тому предметно-ігрове середовище повинно бути розвивальним, тобто воно має функціонально моделювати розвиток гри і дитини через гру.

Розвивальне предметно-ігрове середовище відповідає також принципу системності, який представлений співмасштабністю її окремих елементів між собою та іншими предметами, що складають цілісність ігрового поля. До складу предметно-ігрового середовища входять: велике організуюче ігрове поле, ігрове обладнання, іграшки, різна ігрова атрибутика, ігрові матеріали. Всі ці ігрові засоби знаходяться не в якомусь абстрактному ігровому просторі, а в груповій кімнаті, у спортивній залі, на майданчику. Інтер'єр не повинен містити в собі нічого зайвого й органічно поєднуватися в естетичному плані з ігровими засобами.

Усі ігрові та неігрові предмети повинні відповідати принципу безпеки — як кожний предмет, так і всі разом.

Зазначені принципи побудови розвивально-предметного середовища дуже важливі на практиці. Практика виховання дітей у грі й засобами гри інколи заходить у глухий кут в умовах доволі широкого в наші дні вибору іграшок та обладнання і порівняно малих коштів на їх придбання. Тому дуже важлива продумана педагогічна стратегія створення в дошкільному навчальному закладі доступного і при цьому справді розвивального предметно-ігрового середовища.

Існують різні види оформлення дитячих закладів. їх ігровий
інтер'єр визначається економічними, естетичними та науково-методичними поглядами їхніх керівників і методичної служби. У деяких з них представлені цілі "склади" дешевих різноманітних іграшок, на їхньому тлі виділяються супердорогі іграшки, багато якихось поробок, різностильові меблі. Все це разом створює враження неохайності, безпорадності у своєму намаганні залатати дірки і задовольнити вимоги "педагогічної моди".

Зазвичай, керівництво таких дошкільних навчальних закладів купує іграшки безсистемно, орієнтуючись на недостатнє фінансування, наявність іграшок у найближчих крамницях або "що сусідній садок щось купив, то і нам треба мати".

Інші дитячі садки намагаються діяти за планом, але вони теж не досягають успіху, тому що йдуть, відштовхуючись від уявлень за певною тематикою ігор, яку нав'язують дітям, купуючи лялькові меблеві гарнітури, перукарні, набори "Барбі", різноманітні кольорові матраци, які не мають нічого спільного зі справді модульним предметно-ігровим середовищем. Таким чином, ми маємо садки безсистемно забиті всім, що вдалося закупити. Але чи грають там діти? Грають мало, і це проблема багатьох дошкільних навчальних закладів.

Крім матеріальних і суб'єктивних причин, є причини суто педагогічні, які виникають через нерозуміння розвивальної сутності гри і місця різних видів ігор у житті й розвитку дитини. Визнаючи роль гри в житті дитини, вихователі на практиці не повною мірою використовують її можливості.

Це насамперед стосується самодіяльних ігор. До них відносять ігри-експериментування, сюжетно-елементарні ігри дітей раннього віку (до трьох років), сюжетно-рольові й режисерські ігри дітей дошкільного віку, дидактичні ігри, які повинні забезпечувати форму і зміст навчання дошкільників на заняттях, а також різноманітні дозвільні ігри (театральні, святково-карнавальні, інтелектуальні, розважальні).

Сучасні вимоги до створення повноцінного ігрового простору відповідають реальності: неможливо для кожної гри створити свій "куток", передбачити ЇЇ тематичний і сюжетний поворот, знайти для кожної гри притаманний їй стиль ігрового інтер'єру й обладнання. Якщо намагатися зробити це, то ігрове приміщення знову буде перевантаженим і малопридатним для ігрової творчості. Велика кількість іграшок. їх всебічне спрямування різко знижують цінність ігрового середовища.

У чому ж сучасна педагогіка знаходить вихід зі становища, яке склалося?

Насамперед, у використанні таких розвивальних систем, які б
дозволяли варіативно і комплексно створювати умови для проведення практично всіх видів дитячих ігор та інших творчих видів діяльності. Для цього створюють
своєрідні осередки предметно-ігрового середовища. У кожному дошкільному навчальному закладі рекомендують такі складники розвивального середовища: територія дитячого садка (ландшафтні та архітектурні об'єкти), ігрові майданчики, сад-город, зимовий сад, екологічна кімната, кімната природи, екологічна стежка, лабораторія, картинна галерея, художня студія, кімната праці, комп'ютерна, музична, фізкультурна зали, басейн, коридори, рекреації.

Площу в групі доцільно спланувати так, щоб передбачити в ній місце для постійних та змінних осередків, у яких діти могли б самостійно чи невеличкими групами займатися певними видами діяльності за власним бажанням. У них мають зберігатися матеріали, посібники. Для цього треба передбачити відповідні умови — полиці, шафи, столики, ящики тощо.

Ігрові осередки у групі: драматичний (набори-обладнання,
нескладні декорації, елементи вбрання чи костюмів для ігор-драматизацій та інсценізацій);
для настільних дидактичних ігор, будівельний, де зібрані різні конструктори (дерев'яні, пластмасові, металеві), коробки, колодки та інші матеріали, знаряддя та допоміжне обладнання; музичний, у якому зібрані різні види дитячих інструментів, магнітофон, аудіозаписи музичних і літературних творів; спортивний — з різноманітним гімнастичним обладнанням, тренажерами, спортивним інвентарем; куточок відпочинку —
усамітнене місце з диванчиком або ліжечком, м'якими іграшками,
де дитина могла б перепочити, пофантазувати.

Кожен з цих куточків може і повинен бути широко використаний при організації ігрової діяльності. Діти можуть самостійно вибирати гру, самостійно переміщуватися з куточка в куточок. Закінчивши одну гру, вони зацікавлюються іншою.

Усі приміщення, осередки і куточки мають бути затишними та легко трансформуватись. Обстановку і матеріали варто міняти так часто, як того потребує поява нових інтересів. Бажано, щоб діти брали участь у змінах обстановки у приміщеннях і щоб дорослі враховували пропозиції малюків.

Отже, розвивальне предметно-ігрове середовище надає дитині нову, невичерпну інформацію, яка робить її провідником у світ сучасності, є незамінним засобом втілення ігрових задумів, забезпечує можливості для задоволення у грі соціальних, пізнавальних та естетичних потреб, сприяє творчому використанню різноманітних уявлень про навколишній світ, реалістичних та наукових ситуацій для створення нових сюжетних ігор.

Розвивальне предметно-ігрове середовище разом з розумним,
чуйним вихователем відкриває багато щасливих миттєвостей у житті дитини.

/Files/images/136.JPG

/Files/images/135.JPG

/Files/images/140.JPG

/Files/images/141.JPG

/Files/images/DSC_2623.JPG

/Files/images/DSC_2634.JPG

/Files/images/DSC_2646.JPG

/Files/images/DSC_2652.JPG

/Files/images/DSC_2822.JPG

/Files/images/DSC_2811.JPG

/Files/images/DSC_2846.JPG

/Files/images/139.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 11248

Коментарi

  • Anthonytat

    2017-05-23 04:41:57

    [URL=https://sexosochi.com]проститутки сочи[/URL] – сексуальные индивидуалки с проверенными фото. Только у нас реальные шлюхи по низким ценам! [URL=https://prostitutkisochi.com]проститутки сочи[/URL] [URL=http://sochi-girls.info]проститутки сочи[/URL] , путаны и шлюхи исполнят любое сокровенное желание. Индивидуалки могут приехать к вам в гости, а так же вы можете приехать к [URL=https://girls.sochi-xxx.com]проститутки сочи[/URL]...

  • JeromePal

    2017-05-23 03:28:34

    ГАЛИТОКС — на 100% уничтожает запах изо рта, а не маскирует его Дурной запах исчезает всего за 1 курс, потому что Галитокс содержит натуральный “антибиотик” Юглон и горный прополис. Галитокс - нативный природный продукт на основе натуральных компонентов, воздействующий на причину дурного запаха изо рта (галитоза) – патогенные микроорганизмы. Компоненты средства оказывают комплексное действие на пищеварительную систему, очищают внутреннюю среду организма, а также предотвращают образование микробного налета на поверхности зубов, устраняя причину галитоза...

  • HarrySeate

    2017-05-23 02:42:25

    Regemo - останавливает боль и кровотечение, способствует рассасыванию узлов, заживляет трещины, позволяет забыть о дискомфорте надолго! Быстрый способ избавиться от геморроя без боли в домашних условиях за 14 дней Останавливает боль и кровотечение Способствует рассасыванию узлов Заживляет трещины Позволяет забыть о дискомфорте надолго! Официальный сайт: http://regemo.bxox.info...

  • Kennethteedo

    2017-05-23 00:46:53

    самая лучшая порнуха первый раз в анал http://cutt.us/Z3mTY порно онлайн россия отец и дочка секс с отчимом у порога порно фото http://cutt.us/Yp4zZ смотреть порно оргазм сквирт куни зрелые дамы порно молодых телок с отвисшими сиськами http://cutt.us/k2N7k играть в порно игры для взрослых для андройд смотреть все русское порно онлайн спящая дочь http://cutt.us/B95V4 какие кровати бывают для секса картинки секс с проститутками из европы онлайн http://cutt.us/TfXtK мама в душэ а сын дрочит...

  • StevNense

    2017-05-23 00:03:12

    ARMERIA – инновационный омолаживающий комплекс для борьбы с основными проблемами кожи. Запатентованная формула комплекса ARMERIA позволяет использовать его для любого типа кожи, интенсивно питая и увлажняя все слои, восстанавливая её структуру. Armeria – это очень активный и самодостаточный комплекс, дающий хороший результат. Хочу заметить, что именно комплекс, а не каждое средство по отдельности дает превосходный эффект, который заметен уже после нескольких применений: разглаживаются мелкие морщины, повышается упругость кожи, подтягивается овал лица и исчезают «мешки» под глазами...

  • DavidNot

    2017-05-22 23:11:12

    В среднем, за просмотр видео на этом сервисе, платят 100 рублей. Обязательно просмотри этом. Через пару недель ощутишь себя другим человеком. [url=http://tinyurl.com/9000RubNow][img]http://pro-furshet.ru/wp-content/uploads/2017/05/zarabotok_na_prosmotre_video.jpg[/img][/url]...

  • Arfunkaphemi

    2017-05-22 21:33:24

    Здаров Это стоит посмотреть Биржа комментариев Наполнение сайтов качественными комментариями https://vk.com/gdepost Подробнее смотрите по ссылке [url=https://vk.com/gdepost]Биржа отзывов[/url]...

  • PeteeiffeyTaima

    2017-05-22 21:04:56

    Вопрос о распространенности подобной диковинки на рынке опять вызвал противоречия. Ирина Кажикина («Релайт-Недвижимость») категорически заявила, что информация устаревшая: подобные фокусы были всераспространены до кризиса 2008 года, но сейчас их нет. А в пресс-службе Сбербанка напомнили, что банк держит под контролем не только лишь сумму, обозначенную в отчете об оценке, да и в договоре купли-продажи. Остальные эксперты оказались более осторожными в оценках: самым частым ответом оказалось «нечасто, но бывает»...

  • LiluunaTaima

    2017-05-22 21:04:42

    Провести платеж в счет оплаты кредита можно через терминалы платежного сервиса QIWI, являющегося розничным брендом компании «Объединенная система мгновенных платежей» (ОСМП). Партнерами QIWI на сегодня выступают более чем 100 денежных учреждений: Альфа-Банк, «Русский Стандарт», «Тинькофф Кредитные Системы», Сбербанк, Столичный Кредитный Банк, Райффайзенбанк, Нордеа Банк, ОТП Банк, Хоум Кредит Банк, ВТБ 24 и почти все остальные. При первичном погашении кредита через терминал самообслуживания QIWI необходимо на главной странице устройства нажать на клавишу «Погашение кредитов» либо «Оплата услуг» – «Услуги банков» – «Погашение кредитов»...

  • JasonSueta

    2017-05-22 20:39:13

    Вкуснейший экзотический плод - мангустин, стал настоящим открытием в диетологии! Он содержит РЕКОРДНОЕ количество полезных веществ, стимулирующих активное жиросжигание и снижающих вес! Сироп мангустина растопит до 10 кг жира за 2 недели! Спаситесь от ожирения и сократите риск инфаркта, диабета и гипертонии на 89%. Перейти на сайт: http://mangjoo77.mangoosteen.com/...